Dobry projekt logo to niezwykle ważna sprawa dla każdej firmy – przecież ten właśnie element wizualny będzie stanowił wizytówkę pośród klientów. Z takich też powodów zaprojektowanie go należy przekazać specjalistom, a jeśli ktoś będzie chciał się samemu za to zabrać, to pilnować kilku ważnych kwestii.
Po pierwsze logo firmy powinno być możliwie czytelne i proste. Prostota właśnie jest bardzo ważna, bowiem sprawa wrażenie profesjonalizmu i nowoczesności. Wystarczy zresztą przyglądnąć się logo światowych koncernów, żeby od razu to zobaczyć. Dobra kreacja logo to również unikanie większej ilości barw.
Specjaliści zalecają, żeby nie było ich więcej niż trzy, lecz im ich liczba będzie mniejsza tym zdecydowanie lepiej. Za pstrokata kolorystyczna mieszana może wyglądać zniechęcająco, i przyniesie zupełnie odwrotny rezultat od zamierzonego. Graficy muszą również zwracać uwagę na wybraną czcionkę. Pasować ona powinna do branży, w jakiej działa firma, dużą rolę odgrywają również różne aspekty psychologiczne.
Dużo firm po jakimś okresie swojego działania na rynku zaczyna się decydować także na odświeżenie logo. Zabieg taki ma za zadanie tchnienie nowej energii w taką markę i wskazanie jej drogi rozwoju. Tego typu odświeżenie przeprowadzić można w oparciu o dotychczasowy wygląd, ale niejednokrotnie wszystko zaczyna się od zera. Biorąc pod uwagę powyższe rzeczy zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jednak będzie zlecenie takiego projektu agencji marketingowej. Bez problemów taką znajdzie się w internecie, przykładowo wpisując hasło evito.pl/identyfikacja-wizualna i przeglądając uzyskane wyniki.